ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 星城大学 研究紀要
  2. 第16号

フィジカルコンピューティングとパーソナルファブリケーションによるプロジェクト型学習の実践

https://seijoh-u.repo.nii.ac.jp/records/211
https://seijoh-u.repo.nii.ac.jp/records/211
04511893-0458-4e96-9f86-6bf1a25cf795
名前 / ファイル ライセンス アクション
2016-1.PDF 2016-1 (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル フィジカルコンピューティングとパーソナルファブリケーションによるプロジェクト型学習の実践
言語 ja
タイトル
タイトル A Practical Study of Project-based Learning by Physical Computing and Personal Fabrication
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Physical Computing
キーワード
主題 Personal Fabrication
キーワード
主題 Digital Fabrication
キーワード
主題 Project-based Learning
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 野村, 淳一

× 野村, 淳一

en Nomura, Junichi

ja 野村, 淳一

ja-Kana ノムラ, ジュンイチ

Search repository
item_10002_select_6
値 論文
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, project-based learning through the practice of physical computing and personal fabrication has been attempted and applied, and the educational effect has been considered from the standpoint of learning attitude of students and number of credits acquired.
  In project-based learning through physical computing, practices in interacting with sensors and the internet were carried out by using Arduino, an open source hardware, with the aim to improve the level of understanding of software and hardware. The final goal of the project was to complete an original work and present their achievements. From the standpoint of submission rate of experiment notes and the increase in the number of credits acquired, the project-based learning improved students' learning attitude and the level of basic understanding in the relationship with software and hardware.
 In project-based learning through personal fabrication, students learned 3D printing prototyping method, and the final goal was demonstration exhibition at a local event. As a result, there was a contribution towards the development in a sense of responsibility and assertiveness through off-campus presentation experience.
書誌情報 研究紀要
Research bulletin of Seijoh University

号 16, p. 1-11, 発行日 2016-03-25
出版者
出版者 星城大学
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12143816
item_10002_relation_12
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020787623
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:16:05.926576
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3